Aby zostać gospodarzem Airbnb, musisz posiadać nieruchomość, którą chcesz wynająć. Może to być mały pokój lub cały dom. Niektórzy goście wykazują się nawet kreatywnością i wynajmują domki na drzewie lub namioty, chociaż ta strategia jest opłacalna tylko wtedy, gdy mieszkasz w obszarze o z dużym popytem turystycznym.
Zostanie gospodarzem Airbnb może wydawać się mniej angażujące niż rozpoczęcie innego rodzaju działalności od zera, ale ważne jest, aby zrozumieć czas, wysiłek i inwestycje związane z rozpoczęciem działalności Airbnb w celu zarabiania pieniędzy.
Jak rozpocząć biznes na Airbnb w 5 krokach
Bycie gospodarzem Airbnb wiąże się z kilkoma korzyściami. Być może najważniejszą z nich jest to, że wynajem jest krótkoterminowy. Jeśli chcesz wziąć urlop i przestać wynajmować swoją nieruchomość na kilka tygodni, możesz to zrobić. Nie jest to coś, co można zrobić jako tradycyjny wynajmujący.
1. Zaplanuj swój biznes
Jeśli chodzi o wynajem nieruchomości, marketing i reklama będą miały kluczowe znaczenie dla przyciągnięcia najemców. Określając strukturę organizacyjną swojej firmy, zaplanuj swoją markę i strategię marketingową. Pomyśl nad stworzeniem logo, schematu kolorów i wszelkich tagów, które mają być kojarzone z Twoją firmą.
Jeśli nie masz pewności, od czego zacząć, spróbuj przeprowadzić małe badania online. Po zidentyfikowaniu elementów marki, które lubisz i których nie lubisz, łatwiej będzie zaplanować sposób komunikacji własnej firmy.
2. Przygotuj swoją nieruchomość pod wynajem
Przygotuj swoją nieruchomość, ustal cenę i zacznij realnie myśleć o pieniądzach, które możesz zarobić, zostając gospodarzem Airbnb.
Niezależnie od tego, czy jest to pojedynczy pokój ze wspólną łazienką, prywatne skrzydło z własnym wejściem, czy cały dom, prawdopodobnie będziesz musiał zainwestować coś w tę przestrzeń.
Niektóre koszty do rozważenia obejmują:
- Zainstalowanie zamka na kod, aby ułatwić zameldowanie.
- Zakup wyposażenia, które sprawi, że przestrzeń będzie bardziej komfortowa dla gości, takich jak lodówka, kuchenka mikrofalowa.
- Zbudowanie ściany odgradzającej pokój lub przebudowa nieruchomości jeśli dzielisz jej powierzchnię z gośćmi.
- Zaopatrzenie pokoju w czystą pościel, ręczniki i papier toaletowy.
- (Aby uzyskać najwyższe oceny, musisz wyjść poza te podstawy).
- Zapewnienie usług sprzątania między rezerwacjami.
- Przygotuj się finansowo na wyższe rachunki za media.
- Zapewnienie usług sprzątania między rezerwacjami.
Aby uzyskać najwyższe oceny, musisz jednak wyjść poza te podstawy!
3. Ustal cenę
Pamiętaj, że to biznes. Musi być opłacalny nie tylko dla gości ale przede wszystkim dla Ciebie. Przemyśl ile powinien realnie kosztować pobyt, aby inwestycje i sam wynajem się opłacił. Pomyśl o przystępności, odbiorcach i rynku.
Opłata Airbnb dla większości gospodarzy wynosi 3% sumy rezerwacji. Cena oferty, którą widzą goście, jest wyższa niż Twoje zarobki.
Nauka zarabiania na Airbnb sprowadza się do ustalenia ceny wynajmu. Jeśli cena będzie zbyt niska, ryzykujesz, że nie pokryjesz kosztów operacyjnych, a potencjalni goście po prostu zarezerwują inne nieruchomości, jeśli cena będzie zbyt wysoka. Aby znaleźć idealną równowagę, przyjrzyj się stawkom za noc w podobnych obiektach w okolicy. Ponadto nie bój się dostosowywać ceny przez cały rok, aby uwzględnić sezon i poza nim, święta i nie tylko.
Metryki Airbnb pokazują, jak Twoje ceny za noc wypadają w porównaniu z innymi nieruchomościami w okolicy, a także kiedy warto rozważyć obniżenie lub podniesienie cen w określone dni tygodnia lub w przypadku gwałtownego wzrostu popytu.
Możesz ustalić minimalną liczbę nocy, podczas których ludzie mogą zatrzymać się w Twojej lokalizacji, co może zrekompensować koszty związane z utrzymaniem przestrzeni (sprzątanie i utrzymanie). Możesz także rozważyć pobieranie opłat za dodatkowych gości lub za dodatkowe usługi, takie jak sprzątanie, wynajem sprzętu, przyjazność dla zwierząt lub wycieczki.
4. Dodaj nieruchomość do Airbnb
Nadszedł czas na utworzenie wpisu na Airbnb. Na szczęście strona Airbnb jest bardzo przyjazna dla użytkownika. Po pierwsze, wymyśl mocny tytuł dla swojej nieruchomości. Airbnb wymaga od gospodarzy, aby nazwa oferty zawierała maksymalnie 35 znaków, więc bądź zwięzły. Przykłady obejmują: „Urocze pokój w zabytkowym centrum miasta” lub „Domek z widokiem na potok”
Następnie zostaniesz poproszony o udzielenie odpowiedzi na pytania dotyczące typu nieruchomości, dostępności i cen. Poinformuj również gości, czy mogą spodziewać się WiFi, parkingu, pralni i innych standardowych udogodnień.
Ostatnim krokiem w tworzeniu idealnej oferty będzie przesłanie zdjęć wewnętrznych i zewnętrznych, które pomogą wyróżnić nieruchomość. Ostatnim krokiem jest dokładne sprawdzenie całej oferty przed jej opublikowaniem – pamiętaj, że nie chcesz niczego pominąć.
Co warto przygotować do dodania oferty:
- Profesjonalne zdjęcia nieruchomości, jeśli możesz to zainwestuj w profesjonalnego fotografa.
- Świetne opisy, przedstawiające nieruchomość, okolicę i ciekawe atrakcje.
- Najważniejsze atuty lokalizacji, które mogą wpłynąć na podjęcie decyzji o wynajmie.
- Zbuduj odpowiedni, spójny i atrakcyjny przekaz.
5. Nieustannie ulepszaj swoją nieruchomość i ofertę
Wystawienie swojej nieruchomości na Airbnb to dopiero początek prowadzenia udanego biznesu wynajmu. Właściciele nieruchomości muszą nadal monitorować gości, aby upewnić się, że mają pozytywne doświadczenia i zostawiają pozytywne recenzje.
Goście często korzystają z funkcji publicznych recenzji Airbnb, aby zdecydować, czy zatrzymać się w danym obiekcie. Aby upewnić się, że Twój wynajem otrzyma pozytywne recenzje, upewnij się, że Twoja oferta pasuje do obiektu, upewnij się, że procesy zameldowania i wymeldowania przebiegają sprawnie i odpowiadaj na wszelkie pytania gości.
Istotne jest również monitorowanie stanu obiektu między wizytami, aby upewnić się, że wszystko pozostaje w dobrym stanie.
3 powody, dla których warto zostać gospodarzem Airbnb
Oto 3 powody, które mogą pomóc w podjęciu decyzji o rozpoczęciu przygody z Airbnb.
- Wysoki potencjalny dochód – jak wynika z analizy finansowej, potencjalny dochód z wynajmu krótkoterminowego jest znacznie wyższy. Jeśli jesteś w stanie prawidłowo prowadzić swoją działalność, Twój zwrot z inwestycji będzie znacznie wyższy niż w przypadku tradycyjnego wynajmu.
- Mniej uszkodzeń i zużycia nieruchomości – wynajem krótkoterminowy wymaga, aby nieruchomość była stale odnawiana. Wszelkie uszkodzenia będą natychmiast identyfikowane i rozwiązywane przez ciebie i gościa. Goście nie przebywają w obiekcie na tyle długo, by wyrządzić trwałe szkody. Wszelkie drobne szkody są rozliczane między gospodarzem a gościem lub w ramach Gwarancji Gospodarza.
- Niższe ryzyko – wielu nowych gospodarzy ma błędne przekonanie, że istnieje ogromne ryzyko, jeśli chodzi o zarabianie pieniędzy, zwłaszcza w początkowych miesiącach. Wynajem krótkoterminowy jest w rzeczywistości mniej ryzykowny niż tradycyjny wynajem.
Jakie ryzyko wiąże się z Airbnb?
Podobnie jak w przypadku wszystkich innych inwestycji, musisz zrozumieć, że wiąże się to z ryzykiem. Nieruchomości inwestycyjne nie są tu wyjątkiem.
W przypadku wynajmu krótkoterminowego gospodarz musi zapewnić sobie wystarczającą ochronę w związku z prowadzeniem działalności gospodarczej. Zrób badania, aby upewnić się, że jesteś chroniony, jeśli chodzi o odpowiedzialność.
Dostosuj budżet na wszelkie nieoczekiwane wydatki i reinwestuj dodatkowe zyski z powrotem w biznes poprzez ekspansję i stałe ulepszanie aktualnej nieruchomości.
Podsumowanie
Niezależnie od tego, czy jesteś inwestorem w nieruchomości, czy zwykłym właścicielem domu, nauka zarabiania na Airbnb stanowi doskonałą okazję do uzyskania dodatkowego dochodu. Kluczem do sukcesu jest przeprowadzenie odpowiednich badań i zapewnienie gościom pozytywnych doznań.
Spodobał się nasz mini poradnik Airbnb? To super, wkrótce kolejne podpowiedzi jak zbudować solidny biznes na krótkoterminowych wynajmach nieruchomości.